Comarch Mobile Sprzedaż jako odpowiedź na wyzwania terenowych przedstawicieli handlowych

Comarch Mobile Sprzedaż jako odpowiedź na wyzwania terenowych przedstawicieli handlowych

Jeżeli prowadzisz firmę handlową, to doskonale wiesz, że zaangażowanie, skuteczna strategia sprzedaży oraz jakość oferowanych produktów to nie jedyne czynniki decydujące o jej sukcesie. Do utrzymania tempa dynamicznego rozwoju potrzebujesz narzędzi – aplikacji sprzedażowych, które są o krok przed Tobą i zanim nowy problem w prowadzeniu działalności zdąży się skrystalizować – one już mają gotowe rozwiązanie.

Największe wyzwania dla polskich firm handlowych

Ostatnie lata nie oszczędzały polskich przedsiębiorców: firmy handlowe doświadczyły spadku obrotów wywołanego pandemią, galopującą inflacją, migracjami pracowników, wzrostem płacy minimalnej oraz rosnącej presji płacowej.

Na tle tych globalnych trendów, branża handlowa musi mierzyć się z własnymi specyficznymi wyzwaniami. Handel jest działaniem zorientowanym na klienta – rozumie to każdy przedsiębiorca zatrudniający terenowych przedstawicieli handlowych, bo to od ich jakości obsługi klienta zależy rozwój i zyski firm handlowych.

Kluczowe problemy w pracy terenowego przedstawiciela handlowego

Przedstawiciele handlowi mający do dyspozycji jedynie rozproszone i nieelastyczne narzędzia pracy, siłą rzeczy mają znacznie niższą wydajność: aktualizowanie informacji jest czasochłonne, a dostęp do bieżących danych opóźniony. W konsekwencji, generowanie pojedynczego zamówienia potrafi zająć znacznie więcej czasu, niż klient jest go w stanie poświęcić, budząc tym samym jego irytację i zniechęcenie.

Firmy handlowe często jednocześnie zatrudniają pracowników mobilnych o teoretycznie podobnych, jednak zasadniczo odmiennych zadaniach terenowych – czym innym jest sprzedaż przez preselling, a czym innym przez vanselling. Oba procesy wymagają odmiennych działań, informacji i dokumentów, a to generuje kolejne problemy przy przetwarzaniu dokumentacji przez centralę oraz dostarczaniu ich handlowcom do codziennej pracy.

Często firmy handlowe prowadzą politykę promocyjno-rabatową odmienną dla każdego ze swoich klientów. Bez szybko dostępnej aktualnej wiedzy na ten temat, przedstawiciele handlowi łatwo popełniają błędy, co skutkuje niższą od oczekiwanej wartością zamówień.

Klienci z kolei często cyklicznie powtarzają swoje zamówienia, regularnie potrzebując tych samych towarów. Bez dostępu do historii transakcji, handlowcy tylko mniej więcej wiedzą czego będzie dotyczyło ich kolejne zamówienie u danego klienta – a mniej więcej to za mało aby stanowić realną przewagę konkurencyjną.

Jeżeli przedstawiciele handlowi pracują na papierowych dokumentach, które muszą dostarczyć do centrali – proces obsługi zamówień jest wysoce nieefektywny i czasochłonny, przez co obniża on wydajność zarówno samych handlowców, jak i całej firmy handlowej.

Wszystkie te czynniki razem powodują, że czas obsługi pojedynczego zamówienia jest wydłużony, a przez to nieatrakcyjny dla klienta i w efekcie firma nie realizuje wszystkich potencjalnych zysków ze sprzedaży.

Dodatkowo, przedsiębiorcy często nie mają bieżącego wglądu w działania terenowych przedstawicieli handlowych, przez brak odpowiednich do tego narzędzi. Muszą polegać jedynie na zaplanowanym wcześniej schemacie wizyt, nie mając aktualnej wiedzy o ewentualnych odstępstwach od realizacji planu.

Istotnym zagrożeniem dla działalności firm handlowych jest brak aktualnej wiedzy terenowych handlowców na temat potencjalnego zadłużenia kontrahentów. Nie dysponując takimi informacjami, handlowcy sprzedają towary niewypłacalnym klientom, tym samym realnie wpływając na płynność finansową pracodawcy.

Aplikacje sprzedażowe - technologiczne przewagi konkurencyjne

Nowoczesne firmy handlowe stawiają na elastyczne rozwiązania informatyczne, które pozwalają im dynamicznie zwiększać sprzedaż i zyski z działalności. Dostarczają swoim terenowym przedstawicielom handlowym takie narzędzia, dzięki którym ich efektywność jest wysoka, a tym samym łatwiej o wysoki poziom ich zaangażowania w codzienne obowiązki. Bieżący wgląd w aktualne dane jest konieczny już w trakcie spotkania z klientem, a nie tylko rano przy planowaniu dnia pracy.

Nie ma wówczas znaczenia, czy w obrębie tej samej firmy prowadzone są jednoczesne działania preselling i vanselling. Odpowiednia aplikacja mobilna jest w stanie obsłużyć oba rodzaje sprzedaży, umożliwiając generowanie odpowiednich dla niej dokumentów: zamówienia, oferty, zapytania ofertowe czy faktury zaliczkowe dla preselling, a paragony, faktury czy wydania zewnętrzne dla vanselling.

Przy obsłudze wielu różnych klientów, korzystający z odpowiednich aplikacji terenowi przedstawiciele handlowi mają na bieżąco dostęp nie tylko do aktualnej oferty sprzedażowej wraz z cenami i promocjami, ale również do zdefiniowanych w centrali warunków handlowych dla danego klienta, co pozwala na różnicowanie polityki promocyjno-rabatowej.

Widzą oni również pełną historię transakcji z danym klientem, dzięki czemu wygenerowanie zamówienia cyklicznego jest banalnie proste, handlowcy bowiem mają do dyspozycji kopie wcześniejszych zamówień.

Użytkowanie odpowiednich mobilnych narzędzi informatycznych pozwala na wyeliminowanie papierowej dokumentacji, ponieważ zamówienia i inne dokumenty obsługi klienta w czasie rzeczywistym są w dowolnym momencie synchronizowane w aplikacji przez przedstawiciela i przesyłane do centrali. Dzięki temu rejestracja działań z klientem od samego początku jest scentralizowana, a handlowcy nie muszą zbierać papierowych wersji zamówień.

Błyskawicznie trafiające do centrali dokumenty z terenu oznaczają oczywiście znacząco zwiększoną ilość generowanych zamówień, co bezpośrednio przekłada się na rosnące zyski ze sprzedaży.

Dodatkowo, odpowiednio dobrane narzędzia informatyczne pozwalają przedsiębiorcom na bieżący wgląd w działania przedstawicieli handlowych. Mogą oni monitorować ich pracę w czasie rzeczywistym: weryfikować zarejestrowane podczas ich dnia pracy trasy, zaplanowane działania i w razie potrzeby – niezwłocznie się z nimi kontaktować.

Przy zastosowaniu nowoczesnych aplikacji do mobilnej sprzedaży, znika także ryzyko sprzedaży towaru niewypłacalnym klientom. Terenowi przedstawiciele handlowi bowiem mają dostęp do aktualnych informacji o bieżącym stanie zadłużenia klienta, co pozwala na podejmowanie odpowiednich do sytuacji działań.

Przeczytaj case study z wdrożenia mobilnego systemu sprzedaży

Comarch Mobile Sprzedaż i Zarządzanie – najlepsze aplikacje dla przedstawicieli handlowych

Firmy handlowe, które doskonale radzą sobie na konkurencyjnym rynku rozumieją kluczowe znaczenie zwiększania, wraz z dynamicznym rozwojem przedsiębiorstwa, nakładów na nowoczesne systemy informatyczne. Wybrane rozwiązania, aby w pełni decydowały o przewadze konkurencyjnej przedsiębiorstwa, powinny gwarantować, że będą rosnąć i rozwijać się razem z firmą.

Wybór aplikacji mobilnych Comarch Mobile Sprzedaż i Comarch Mobile Zarządzanie od czołowego polskiego producenta systemów ERP gwarantuje spełnienie powyższych przesłanek. Są to dostępne w wersji zarówno na smartfony, jak i na tablety nowoczesne narzędzia, specjalizujące się we wsparciu dla kluczowych procesów firmy handlowej: sprzedaży i zarządzania pracą terenowych przedstawicieli handlowych. Oferują one rozwiązania dla wszystkich typowych dla branży firm handlowych problemów związanych z zarządzaniem mobilną sprzedażą. Dodatkowo, ich funkcjonalności wspomagają rozwój przedsiębiorstwa, umacniając tym samym jego pozycję na rynku.

Jeżeli liczba zamówień w firmie handlowej stale rośnie, pojawia się nagląca potrzeba wymiany dotychczas stosowanych narzędzi na umożliwiające sprawniejszą pracę, optymalizację zarówno procesów, jak i zysków przedsiębiorstwa. Aplikacje mobilne od Comarch to najlepszy wybór.

Masz pytania dotyczące Comarch Mobile? Potrzebujesz konsultacji, w jakim zakresie aplikacja usprawni pracę Twoich przedstawicieli?
tel +48 533 450 010 tel oferta@prospeo.com.pl
Form