Integracja systemów informatycznych w e-commerce: jak połączyć e-sklep z ERP?

Integracja systemów informatycznych w e-commerce: jak połączyć e-sklep z ERP?

Branża e-commerce stoi przed wieloma wyzwaniami. Jednym z najważniejszych jest totalnie nieodczuwalna dla klienta integracja używanych narzędzi informatycznych ze wszystkich obszarów działalności firmy.

E-handel to najbardziej dynamicznie rozwijający się rynek w Polsce. Jednak każdy przedsiębiorca z tej branży doskonale zdaje sobie sprawę, że aby odnieść sukces na tym niezmiernie konkurencyjnym rynku, nie wystarczy jakość oferowanych produktów czy zaplanowana od A do Z strategia sprzedaży. Aby odnieść prawdziwy sukces, trzeba zawsze być o krok przed klientem i przewidywać nie tylko jego potrzeby, ale i potencjalne problemy ze złożeniem i realizacją zamówienia, które mogą skutecznie zniechęcić go do dokończenia zakupów w naszym sklepie internetowym.

Co zniechęca klienta do zakupów w sklepie internetowym?

Współczesne tempo życia jest najszybsze w historii. Jeszcze nigdy człowiek tak szybko nie podróżował, nie zdobywał informacji, nie nawiązywał nowych relacji. I jeszcze nigdy nie robił tak szybko zakupów. Najcenniejszą obecnie walutą jest czas, zatem nie dziwi gwałtowny wzrost zainteresowania zakupami online. Klienci chcą szybko złożyć zamówienie, zapłacić – i jak najszybciej otrzymać zamówiony towar. W branży e-commerce zatem kluczowy jest czas obsługi, Twój klient nie po to zrezygnował z zakupów stacjonarnych, aby frustrować się mało intuicyjnym interfejsem Twojego sklepu internetowego i Twoimi brakami w nowoczesnych i zintegrowanych narzędziach obsługi klienta.

Twojego klienta nie interesuje, że:

  • wystawiłeś w sklepie towar, którego nie masz na stanie, bo nie masz spójnych danych o dostępności produktów a ich rzeczywistej ilości na magazynie – klient zamówił towar, który był widoczny na stronie jako dostępny,
  • masz zbyt dużą ilość zamówień do obsłużenia – dla klienta liczy się tylko jego własne zamówienie,
  • obsługujesz tylko przelewy tradycyjne – klient oczekuje szybkich, prostych i bezproblemowych metod płatności,
  • masz zbyt dużo paczek do wysłania – klient chce otrzymać swoje zamówienie jak najszybciej,
  • nie masz wdrożonej obsługi rozliczeń płatności masowych – klient wie, że zapłacił i to Twój problem, że nie umiesz wystarczająco szybko powiązać jego płatności z jego zamówieniem,
  • wpadło Ci zbyt wiele reklamacji ze zwrotami towaru do obsłużenia – klient już swoje zrobił, szybko odesłał Ci zwracany towar i oczekuje tej samej szybkości w zwrocie swoich pieniędzy.

Poprawa tych obszarów jest kluczowa dla zwiększenia atrakcyjności Twojego sklepu internetowego dla klientów, a tym samym zapewnienia Ci mocnej pozycji wśród konkurencji na rynku.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Lojalność klientów nie jest już tak wysoka, jak w ubiegłych latach. Ich coraz wyższe oczekiwania powodują, że aby utrzymać ich przy sobie potrzebujesz narzędzi, które zapewnią Ci technologicznie innowacyjne wsparcie systemowe dla procesów realizowanych w Twoim sklepie. Narzędzi, które płynnie i w sposób nieodczuwalny dla klienta (przestoje! Nikt nie lubi przerw technologicznych!) zintegrują wszystkie używane przez Ciebie aplikacje ze wszystkich obszarów działalności Twojej firmy.

Prospeo E Commerce Comarch Erp Xl

Jeżeli prowadzisz firmę w e-commerce, zapewne realizujesz swoją sprzedaż internetową na wielu platformach handlowych jednocześnie. Posługujesz się przy tym rozwiązaniami informatycznymi od różnych producentów:

  • do obsługi sprzedaży wielokanałowej używasz systemu BaseLinker,
  • obsługę procesów magazynowych realizujesz przy współpracy z zewnętrznym operatorem Omnipack,
  • do zarządzania procesami wewnątrz firmy stosujesz system ERP.

W takiej sytuacji biznesowej niezbędna jest odpowiednia synchronizacja pomiędzy wykorzystywanymi narzędziami, zapewniająca maksymalnie korzystną dla klienta obsługę procesu jego zamówienia w Twoim sklepie internetowym.

Jaki system ERP dla branży e-commerce?

Aby zapewnić klientowi swojego sklepu internetowego jak najlepsze doświadczenia z zakupów, a tym samym aby umacniać swoją pozycję na rynku, koniecznie musisz mieć:

  • kompleksowy system ERP do zarządzania firmą, zintegrowany z platformami sprzedażowymi i z zewnętrznymi aplikacjami do obsługi logistycznej e-commerce,
  • bieżący dostęp do aktualnych danych księgowych i analitycznych,
  • niezawodne narzędzia zapewniające obsługę łańcucha dostaw i wielu kanałów sprzedaży jednocześnie,
  • sprawną realizację zamówień masowych i pobraniowych,
  • kontrolę na procesami logistycznymi i stanami magazynowymi.

Comarch ERP XL to najlepszy system dla branży e-commerce, który kompleksowo zapanuje nad procesami i dokumentami w obszarze produkcji, magazynu, zamówień, wielokanałowej sprzedaży (w tym internetowej!) oraz księgowości. System ten pozwala na sprawną integrację procesów biznesowych zachodzących pomiędzy BaseLinker i Omnipack oraz w samym Comarch ERP XL. Dzięki temu Twoja firma płynnie przetwarza zamówienia, synchronizuje stany magazynowe i automatyzuje procesy.

Wdrożenie Comarch ERP XL w e-commerce: case study

W Prospeo umiejętnie łączymy potrzeby firm z branży produkcyjnej i e-commerce, ponieważ wiemy, jak ważne są narzędzia, które łączą wszystkie obszary prowadzonej działalności.

W firmie Noble Health dzięki naszemu wdrożeniu Comarch ERP XL dynamiczny rozwój zyskał wsparcie technologiczne w postaci jednego funkcjonalnego narzędzia, które zoptymalizowało procesy magazynowe, m.in. w zakresie obsługi reklamacji i zwrotów, stanów magazynowych, zamówień detalicznych i hurtowych.

Natomiast firma Orientana wdrażając program Comarch ERP XL z Prospeo, uzyskała zintegrowany system wspierający obsługę łańcucha dostaw i wielu kanałów sprzedaży jednocześnie.

Firmy z branży e-commerce, które sprawnie przeszły proces technologicznej transformacji i umocniły swoją pozycję na rynku dzięki wdrożeniu przez nas Comarch ERP XL, zapewniły sobie wysoką przewagę nad konkurencją.

Chcesz dołączyć do ich grona?

Skontaktuj się z nami i sprawdź jak możemy rozwinąć Twój sklep internetowy!
tel +48 533 450 010 tel oferta@prospeo.com.pl
Form